زعفران

سلام. من زعفران هستم. بوی خوب و طعم تلخی دارم.

رنگم نارنجی خوشرنگ است.

من بیش تر در خراسان، یزد، کرمان، گیلان و مازندران کاشته می شوم.

از من برای خوش رنگ و خوش طعم و بو  کردن غذاها استفاده می کنند.

مثلاً در شربت ها، خورشت ها، حلواها و شیرینی ها بسیار از من استفاده می کنند.

من خاصیت دارویی هم دارم و بسیار ارزشمند هستم.

مثلا: مانند مسکن آرامش بخش هستم.

شادی آور و ضد افسردگی ام.

برای قلب و معده بسیار خوبم.

بهتر است قبل از استفاده حتماً مرا پودر کنید و در غذاها بریزید یا پودرم را در آب ولرم حل کنید و بعد در غذاها و شربت ها استفاده کنید.